30.12.2022

Kirje asiakkaille ja henkilöstölle 30.12.2022

 

Hyvät asiakkaamme/työntekijämme,

Vuosi 2022 jää hetken päästä taakse, ja rehellisyyden nimissä olisin halunnut voida toivottaa hyvää uutta vuotta hieman erilaisessa tilanteessa. Joten tässä hetkessä kiitän teitä tästä vuodesta ja lupaan painokkaasti, että ensi vuodesta tulemme tekemään paremman.

Olen järkyttynyt työntekijöitämme ja yritystämme koskevista viime päivien uutisista ja pyydän vilpittömästi anteeksi esiin tulleita epäkohtia. Yrityksessämme on kaikkea epäasiallista käytöstä kohtaan nollatoleranssi. On valitettavasti todettava, että emme ole täysin onnistuneet tämän periaatteen jalkauttamisessa.

Olen syvästi pahoillani tilanteesta. Asiakkaidemme on voitava luottaa siihen, että hoidamme työmme ammattitaitoisesti ja vastuullisesti. Olen myös pahoillani henkilöstömme puolesta. Meillä on paljon ammattitaitoisia ja sitoutuneita työntekijöitä, ja on surullista, että kaikkien tekeminen uutisoinnin valossa kyseenalaistuu.

Olemme käynnistäneet sisäisen selvityksen nyt esiin tulleista asioista. Lisäksi tulemme panostamaan siihen, ettei tällaisia tilanteita pääse enää koskaan syntymään. Meillä on käytössämme ilmoituskanava, jonka kautta henkilöstömme voi matalalla kynnyksellä tuoda ilmi kaikki mahdolliset työkulttuuriin liittyvät epäkohdat. Teetämme myös ulkopuolisen selvityksen yrityskulttuuristamme ja toimintatavoistamme, jotta pystymme puuttumaan ajoissa mahdollisiin haasteisiin. Päivitämme eettiset ohjeemme entistä selkeämmiksi ja lisäämme henkilöstöllemme vuorovaikutteista koulutusta.

Työmme tarkoitus on joka päivä ja yö varmistaa, että asiakkaamme - ja kaikki, jotka heidän kanssaan toimivat - kokevat olonsa turvalliseksi. Tämä on tehtävä, johon olemme sitoutuneet, ja tätä työtä teemme lakia noudattaen.

Hyvää vuodenvaihdetta toivottaen,

Niclas Sacklén