31.5.2021  |  Blogi

Mikä on hälytyskeskus?

avarn_halytyskeskus-2

Avarn Securityn hälytyskeskus on paikka, jossa vastaanotetaan ja käsitellään asiakaskohteista tulevat hälytykset sekä tehdään etäkuvavalvontaa ja muita etäpalveluja. Hälytyskeskus tarjoaa yksityisiä turvapalveluita yrityksille ja organisaatioille turvaten asiakkaiden kiinteistöt, toimitilat, laitteet ja järjestelmät ympäri vuorokauden vuoden jokaisena päivänä. Avarn Securityn hälytyskeskus palvelee myös muita vartiointiliikkeitä, joilla ei ole omaa hälytyskeskusta.

Hälytyskeskuksemme toimii vahvalla ammattitaidolla. Otamme vastaan päivittäin tuhansia hälytyksiä. Vuoden 2020 aikana hälytyskeskuksessa käsiteltiin yhteensä noin 400 000 hälytystapahtumaa. Suuret volyymit edellyttävät meiltä erittäin korkeita laatuvaatimuksia. 

Miten yksityisten hälytyskeskusten turvallisuutta ja laatua valvotaan?

Suomessa hälytyskeskusten laatua ja turvallisuutta valvoo Finanssiala. Toimiakseen hälytyskeskuksena yrityksen täytyy hakea sertifiointilaitokselta laatustandardit täyttävää sertifikaattia. 

Sertifioinnilla todennetaan hälytyskeskuksen ja sen vastuuhenkilöiden toiminta luotettavaksi ja ammattitaitoiseksi. Tämän lisäksi yrityksen hälytyskeskuksen tilat, toiminta ja tekniset ominaisuudet arvioidaan sertifiointilaitoksen toimesta mukaan.

Hälytyskeskuksemme on sertifioitu uuden EN50518-2019 standardin mukaisesti joulukuussa 2020. Tämä tarkoittaa sitä, että toimintamme on taattu laatusertifikaatilla. Sen lisäksi hälytyskeskuksemme ydin koostuu oman toimintamme jatkuvasta kehittämisestä, jolla takaamme asiakkaiden palvelun korkean laadun.

Avarn Securityn hälytyskeskus on sertifioitu täyttämään erittäin korkean turvallisuustason laatuvaatimukset. Asiakkaidemme turvallisuustarpeet ja vaatimukset vaihtelevat pienten järjestelmien valvonnasta suurten järjestelmien, jopa yhteiskunnallisesti kriittisten hälytysten vastaanottoon. Tästä syystä on tärkeää, että hälytyskeskuksessa laatu ja turvallisuus ovat erittäin korkealla tasolla.

Toteutamme Avarn Securityllä laatustandardien mukaista palvelua

Hälytysvalvontaamme tulee päivittäin tuhansia puheluita koskien akuutteja vaaratilanteita sekä rutiininomaisia huoltopäivystyksiä ja muita asiakaskontakteja. Hälytyskeskuksemme päivystäjät käsittelevät hälytykset nopeasti ja vahvalla ammattitaidolla. Henkilöstömme on erittäin tärkeässä osassa varmistamassa asiakkaidemme palvelun laadun.

Laatu tarkoittaa meille myös sitä, että jokaisen asiakkaan kanssa voidaan sopia räätälöity toimintamalli. Hälytyksen tullessa reagoimme viipymättä asiakkaan kanssa ennalta sovittujen toimintaohjeiden mukaisesti sekä tilanteen vaatimalla tavalla. 

Hälytystapahtumia käsitellään myös automaattisesti. Automaattinen hälytysten hoitaminen tarkoittaa sitä, että järjestelmät hoitavat tapahtumia, joko loppuun asti tai jatkotoimenpiteitä tiettyyn pisteeseen saakka. Automatisoinnin taustalla on toiminnan tehostaminen ja laadun parantaminen. Kun manuaalinen työ sijoitetaan vain sinne missä, sitä oikeasti tarvitaan, voidaan säästää aikaa ja myös tarjota laadukkaampaa palvelua.